Träning

Naturen som Idrottsarena.

Anmäl dig till träningspasset den 3/8. Klockan 18:00

Välkomna på träning tillsammans med oss! När vi tränar tillsammans i grupp så utgår alla från sin egen förmåga. Instruktören instruerar dig i övningarnas utförande. Samling på campingen.Ta gärna med en kompis. Vi anpassar träningen så även du som inte brukar träna har möjlighet att vara med.Träningspassen är gratis.
Anmälan kan göras via formuläret längst ner på sidan eller till:
E-post: fritidshus@tele2.se
Telnr: 0706588881
Ta med vattenflaska och vid regn är det bra om du tar med ombyteskläder. Finns möjlighet att duscha efter passet.

Vad erbjuder vi er

-Med stockar, stenar och den egna kroppen som redskap tränar du både styrka och kondition.
-Alla i gruppen hjälps åt att nå gruppens mål, samtidigt som du når dina egna. Det är glädje att träna tillsammans!
-När vi tränar tillsammans i grupp så utgår alla från sin egen förmåga.
-Instruktören instruerar dig i övningarnas utförande.
-Ni lär er många övningar som ni kan använda när du tränar själv eller med en kompis.
-För de som vill ha härlig träning med mycket energi får det med hjälp av boxercise.
-Motsatsen till vår träning är ett svettigt gym.
-Med naturen som idrottsplats njuter ni samtidigt av frisk luft och natursköna miljöer.
-För dom som vill finns boende i stuga eller på vår camping i direkt anslutning till aktiviteterna.
-Går att boka weekend paket med olika aktiviteter.

Målsånnas vision är enkel

Vi vill att du ska må bra. Vi är övertygade om att en kropp som får röra på sig gör dig till en gladare människa och det är aldrig för sent att börja.
Vi vill gärna inspirera dig att komma igång med din träning. Konditions- och styrketräning utomhus.
Istället för att ensam traggla runt i din vanliga löprunda kommer du till oss och tränar tillsammans med andra, på din egen nivå.
Vi tränar långt, kort, snabbt och lugnt. Vi tränar funktionell styrka och vi peppar varandra till framsteg och god hälsa.
Vi anpassar träningen så även du som inte brukar träna har möjlighet att vara med.

Boxercise

Vem som helst kan träna boxercise! Man avgör själv hur hårt man vill träna.Vi tränar i par och övar olika slagkombinationer mot varandra. Du använder boxningshandskar och s.k mitsar (kuddar), och du slår inte direkt mot kroppen.
Några av fördelarna med boxercise är att du kommer att tränar varenda muskel i kroppen, det är en effektiv träning för att komma i form snabbt. Hög fettförbränningen idealisk träningsform för överviktiga, bättre balans, bra stresshantering och du får bättre självförtroende.
Passet avslutas naturligtvis med stretching.
Här kommer du att få ett kanonkul och effektiv styrke-/konditionsträningspass!

Cirkelträning

Träning som kombinerar både styrka (styrketräning) och kondition (pulsövningar). Cirkelträning är intensiva träningsprogram som håller högt tempo och omväxlande övningar med mycket korta pauser.

Tabata Pass

Tabata är en form av högintensiv intervallträning.
Varje träningsrunda innehåller 8 repetitioner som du utför i 20 sek med vila i 10 sek mellan varje repetition.
Att träna Tabata är en optimal träningsform då du på väldigt kort tid kan förbättra konditionen och muskelstyrkan.

Barnen

Det är inte bara vi vuxna som tycker det är kul med träning.





Anmälan träningspass

Grupp träning 3 augusti

Ditt namn (obligatorisk)

Ditt telefonnr: (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

Grupp bokning

Häng med på någon av våra aktiviteter eller boka in ett eget träningspass för dig själv, idrottsklubben, arbetsplatsen eller kompisgänget.
Välkomna hit och låt dig inspireras!
Tips: Vi kommer att lägga in information om start datum på denna sida, så spara gärna sidan som favorit då är det enkelt att hitta tillbaka.
Vill du ha mer information fyll i formuläret längst ner så kontaktar vi dig.